Wednesday, March 16, 2011

A letter from a mother

I would like to share a letter that had been around in the Internet to all the readers. The translated version is prepared for readers who don't read Chinese.
_________________________________________________________________________
亲爱的孩子们:

你们好!

作为一位GAY的母亲...我有着亲身的体会...
在这里...我是有资格对GAY们说点什么的...

其实GAY们之间的爱情是纯洁的...
如果说男人和女人结婚是为了爱情...
倒不如说是为了繁衍后代...有着社会发展的使命...
而男人和男人在一起...却是真真正正的为了感情...

自从我知道了我的儿子是GAY后...那一段时间我也彷徨过...
我辛辛苦苦的拉扯他长大...是很不容易的...他爸在他3岁就去世了
我没再婚...为的是怕他续父对他不好...一直就这么一个人挺过来...

2004年5月1号...那天我本来是有加班的...
可是有人替班了...我就提前回来...想给我儿子小文做点好吃的...
可是当我回到家...推开儿子睡房门的时候...我简直不敢相信自己的眼睛...
小文正在和邻居的儿子...大他2岁的小龙做爱...
我愣愣的回到自己的卧房...坐在床上...百感交激...
这还是我儿子吗?那个正在南开大学读大三...
那个一直很听话...还是那个一直让我引以为豪的儿子吗?
不知道过了多长时间...小文跪在我面前...抱着我的腿说:
妈...对不起!我是同性恋...我爱上龙龙了...他也爱我...
我知道我惹您生气了...可是...妈...如果你真的爱我...你就要接受我呀……

第二天...我就跑到天津图书大厦和天津的好多书店...
买下了有关同性恋的所有书籍...又在网上找到了百度同性恋帖吧...
请了几天假...在家里仔细的阅读那些书...看了同性恋帖吧后...
我的心深深地被你们这些孩子打动了...我的思想发生的变化...
我才真真正正的知道...关于这方面的问题...才理解了儿子的心情...
儿子心里肯定比我还要难过...等儿子放学回来...我就和他做了一次谈话...
果然不出我所料想的...儿子心里痛苦万分...说他不想活了...
我哭着抱着儿子:你真傻...你是妈的唯一...你走了...妈怎么办?
只要你活着...你想选择什么样的生活方式都可以...妈以前不知道这方面的知识...

那天以后...我接受了儿子和他的爱人---小龙
[他是我们邻居的孩子...也在南开大学...大4...一直是儿子的老师兼朋友和哥们...
他们以后就经常在我们家里一起学习...一直到小龙考上伦敦大学的研究生...
他们才分手...走之前...小龙和我儿子约好一年之后伦敦见...

今年儿子也考上伦敦大学的研究生...在走之前...他煞费心思的给我介绍对象...
怕他走后没人照顾我...唉...一定要我答应了他...才安心的出国...
我对儿子说:你尽管放心的去学习...你以后不论和哪个男孩子在一起...
妈妈都尊重你的选择...就算这个社会不承认你们...但是妈妈会承认的...
你们可以放心的在咱们家里生活的...儿子满脸泪水咬着牙使劲的点了点头...

如今儿子和小龙在伦敦幸福的生活着...
我却没按儿子所安排的那样...和那个男人在一起...
我怕那个男人不会接受我儿子的生活方式...为了儿子...我宁愿一人过...
不就4 年吗?等儿子回国后...我还是能和我儿子一起...

其实...我认为...天下的同性恋者都可以是幸福的...
因为他们之间的爱是最纯洁的...请同性恋者不要自责...
要勇敢地面对生活...找到自己喜欢的生活方式...
同时我也期望天底下的父母们...当你们知道自己的孩子深陷同性恋缠绕时...
请不要将所有的''罪过''归咎于孩子...他们是无辜的...他们是更加值得怜爱的...
如果有一天你的孩子真的向你''出柜''...
你也应该像勇敢的儿子一样...勇于接受他们...

祝願所有的孩子們...幸福的過一生...

_________________________________________________________________________

English version (tried my best to translate it)

Dear children,

Hello!

My son is a gay and I personally experienced raised him up, thus here I think I am qualified to address something to all the gays out there.  

In fact, the love between gays is very pure ... If people say marriage between men and women is because of love, 
but I rather say that marriage is in fact just to produce descendant for the continuity of the society. However, for men to be together with another men, it is really for the feeling - love.

Ever since I knew my son is gay ...I also used to wander in loss... I'd been working hard to raise him up ... ... it is not easy, he lost in his father when he was 3 years old. Since then, I never remarried fearing that his stepfather will fail to treat him nicely......I went through all this hardship alone.


On May 1, 2004 ...I was supposed to work overtime ... But someone took over for me, thus I rushed back home to cook for my son....But when I got home and opened my son's bedroom door, I could not believe my eyes ... My son (Man) is having sex with my neighbour's son (Long) who is 2 years older than Man ... Then I went back to my bedroom, sat on the bed-shock and confused... ... Is this really my son? ...  The one that is studying in Nankai University, that had been very obedient and filial to me?... or the one that had been making me feeling proud? I didn't know, how long had Man knelt in front of me. Holding my leg and said "Mom, I'm sorry, I'm gay. I love Long Long and he really loved me. I'd disappoint you and make you angry, but if you love me, you will accept me the way I am"


The next day ... I went to Tianjin and visited bookstores there ... I bought many books  about homosexuality ... and also surf the Internet (Baidu) regarding the matter ... I asked leave stay home ... reading about the book i bought earlier, and also read the gay posts from the Internet ... Slowly, my heart was deeply touched by you all... There are changes on my perception and though about the matter... I finally understand my problem and my son's feeling. Man must be feeling more troubled than me. I must have that conversation with my son. Then later, after he came back from school, just like I thought, he was really depressed and said that he don't want to live anymore. I cried and I hugged my son "Man, don't be silly, you are my everything, if you are to leave me, what am I going o do? As long as you live ... you can choose what kind of lifestyle you want ... Mom did not have any knowledge about homosexuality before" 

Since that conversation, I had accepted my son sexuality and his boyfriend - Long. Long as I mentioned earlier is my neighbor's son and is also studying in Nankai University, fourth year.  He had been my son's teacher, friend and senior. He spent a lot of time at our place -studying together. This continue until one day, Long start to study at a university in London to do research. They separated, but they promised to meet again at the university one year later.


This year, my son also successfully passed his entrance examination into the university and accepted into the same university Long was studying. Before he went to London, Man tried his best to introduce me to some men. He is afraid that I will be lonely and no one will be taking care after me. He was so persistent that I have to promise him I will look for a life partner. Before his flight, I said to him " Just rest assured and study hard .... next time regardless of what the boys you are together with... Mom will respect your choice ... even if the society does not recognize you ... but mom will recognize the ... You two are always accepted into our family" . My son shed his tear again, biting his teeth and nodded his head before going to London.

My son is currently living happily in London with Long. As for my promised, I am gonna break it. I am scared that the guy my son introduced can't give him the happiness he deserved. Well, 4 years later, my son is gonna return home and I still have my son to accompany me. 

In fact ... In my opinion, every gays in the world can live happily and deserve their happiness. This is because, their love is pure and please don't blame yourselves for your sexuality. try to find courage to face your life. Find the lifestyle that suit you and I also hoped that every parent orld of homosexuals can be happy ... Because their love is pure ... please do not blame gays ... To find the courage to face life ... a lifestyle ... I also hope the parents not to put all blame on their children but instead show them more love and affection. 


If one day, your child come out of closet to you and confessed their sexuality, please, be like your child, brave enough to accept them like they are brave enough to tell you about their sexuality. 

Wish all the children had a happy life...... 


_____________________________________________________________


Unrelated,
I dunno if you guys ever have a clear look on the gay casanova's that i posted earlier.
Below are his pictures.



He claimed to be 23... looked 32 to me or maybe older.... and this is the guy who had at least 100 peoples dropped their pants at and almost 200 people swindled at. 

10 comments:

  1. If every mom can have this kind of thinking, it will be happiness for them.

    ReplyDelete
  2. Same commment as Zidane, if only every parents can think this way...

    ReplyDelete
  3. nice letter!! boo to the casanova though... no idea how this face can drop 100 ppl's pants @_@

    ReplyDelete
  4. *like jason's comment* how can i lose.. hahahahaha...

    ReplyDelete
  5. @Zidane, piko-chan: hope in the future there will be more of such parents.

    @Savante: Ya, I agree.

    @Jason, Jared: I just can't believe if he say he is 23. Those 100 people.... either they are blind or totally desperate.

    @Tuls: hahahahaha, bubu's magic???

    ReplyDelete
  6. + he is a smoker....... tanggal seluar? potong stim baru adalar....

    ReplyDelete
  7. LOL, i don't know you translate it into english ==
    i susah read all the chinese hahaha. have your parents knew about it ?

    ReplyDelete
  8. @lionfever: lol, I will always translate chinese material that I share - fearing that some reader can't understand them. Hahaha. Beside I did mention about the translate version at the starting of the blogpost.

    I never come out to them and I never stay with them longer than 1 month since I enter my degree year.

    I did blog about them in my earlier post under "My dad" and "My mum" last year September.

    Howbout you?

    I think I will come out to them after I have a solid income and stable career.

    ReplyDelete